Breaking News

Jak działają rowery elektryczne i jak hulajnogi elektryczne?

Tutaj zapoznasz się z obydwoma sprzętami. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ zrozumienie, jak te dwa elementy współpracują ze sobą, pozwoli Ci lepiej zrozumieć swoje potrzeby, gdy przyjdzie czas na zakup hulajnogi elektrycznej lub roweru elektrycznego. Silnik elektryczny może być cechą wyróżniającą hulajnogę elektryczną lub rower elektryczny. Po tym wszystkim, mocniejsze silniki oznaczają szybsze przejażdżki, prawda? Jasne, ale to postępy w technologii akumulatorów, które na wiele sposobów pomogły wypchnąć rynek e- rowerów w centrum uwagi.

Obecnie akumulatory są mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne niż kiedykolwiek. Akumulatory są stosowane w celu zagwarantowania, że rowery elektryczne mają niezawodne źródło zasilania, które zwiększa wrażenia z jazdy. Co tak naprawdę pomogło zapoczątkować tę elektryczną rewolucję? Masowa produkcja akumulatorów litowo-jonowych.

Gdy lżejsze, bardziej kompaktowe, wydajniejsze i mocniejsze akumulatory stały się bardziej przystępne cenowo i łatwiej dostępne, konstruktorzy rowerów elektrycznych zaczęli je wykorzystywać do tworzenia bardziej atrakcyjnych wizualnie, lżejszych i bardziej niezawodnych rowerów elektrycznych.

Jak daleko bateria może mnie zabrać na jednym ładowaniu?

Jednym z podstawowych pytań, jakie należy sobie zadać, jest: Jak daleko bateria może mnie zabrać na jednym ładowaniu? Dzisiejsze wysokiej jakości akumulatory do rowerów elektrycznych powinny zapewniać zasięg od 12 do 15 mil i być wystarczająco małe, aby umożliwić lekką, kompaktową konstrukcję.

W przypadku e-rowerów z pedałami, maksymalny dystans jazdy zwiększa się im bardziej pedałujesz. Z drugiej strony, jeśli więcej jeździsz na silniku, a mniej pedałujesz, szybciej będziesz musiał doładować baterię. Poza tym bardzo funkcjonalnym podejściem do oceny jakości baterii, jest jeszcze kwestia estetyki. Baterie nie powinny odwracać uwagi od wrażeń z jazdy. Nie powinny też ograniczać możliwości jazdy na rowerze. Dobra bateria powinna być bezproblemowo zintegrowana z projektem i budową Twojego roweru.

Istnieje kilka rodzajów silników zarówno dla hulajnóg elektrycznych, jak i rowerów elektrycznych. Znajomość różnych typów silników i tego, jak działają, by wprawić e-rower w ruch, może być niezwykle pomocna, gdy przyjdzie czas na zakupy. Silniki piasty Silnik w piaście jest umieszczony w piaście jednego z kół roweru, przedniego lub tylnego, i tworzy napęd poprzez obracanie jego koła. Jest to najczęstsza konfiguracja silnika stosowana przez producentów, ale silniki z napędem pośrednim zyskują coraz większą popularność.

Istnieją trzy różne rodzaje silników w piaście, które można rozpoznać po ich umiejscowieniu w urządzeniu: Silniki w tylnej piaście „pchają” rower do przodu. Dla osób przyzwyczajonych do jazdy na konwencjonalnych rowerach jest to często bardziej naturalne, ponieważ rowery również generują moc na tylnym kole za pomocą łańcucha i przekładni. Podobnie, ponieważ większa część ciężaru rowerzysty znajduje się nad tylnym kołem, silniki w tylnej piaście rzadziej się obracają niż silniki w przedniej piaście, a w pewnych warunkach jazdy mogą zapewnić bardziej płynną i wydajną jazdę.

Płynna i wydajna jazda z hulajnogą elektryczną

Jednakże, silniki w tylnej piaście mogą być trudne do zainstalowania lub usunięcia, ponieważ pracują wokół przerzutek, łańcuchów i kaset, co może również utrudniać wykonywanie niektórych rodzajów napraw. Pomimo znajomego odczucia mocy generowanej na tylnym kole, dodatkowa masa silnika w tylnej piaście może negatywnie wpływać na ogólne prowadzenie roweru, powodując, że wydaje się on nieco ociężały z tyłu. Wreszcie, podobnie jak ich odpowiedniki w piastach przednich, silniki w piastach tylnych wprowadzają dodatkowy moment obrotowy do tylnego koła, co oznacza, że powinny być używane ze szczególnie mocnymi szprychami i obręczami.

Silniki w przedniej piaście „ciągną” rower do przodu. Silniki w przedniej piaście są doskonałe dla rowerów elektrycznych z wieloma biegami, ponieważ nie zakłócają działania układu napędowego roweru. Rowerzyści mogą jeździć, wykorzystując siłę pedałowania tylnego koła, a jednocześnie korzystać z pomocy przedniego koła napędzanego silnikiem. Dlaczego silniki w piastach przednich mają tendencję do obracania się?

W przypadku silników w piaście przedniej, większa część masy znajduje się za przednim kołem. Może to mieć ogromny wpływ na osiągi roweru, powodując w niektórych przypadkach „spin out”. Silniki z napędem pośrednim są mniej popularne – na pewno jeśli chodzi o hulajnogi elektryczne. Jednak ich popularność w rowerach elektrycznych rośnie. Zamiast na przednich lub tylnych kołach, silniki z napędem średnim dostarczają energię do układu napędowego roweru. Ten system jest doskonały do pokonywania stromych wzniesień w skalistym terenie i zapewnia zrównoważone wrażenia z jazdy. Ciężar silnika znajduje się bliżej środka ciężkości roweru.


Inne ważne komponenty – hamulce

Rozmawialiśmy już o bateriach i silnikach w urządzeniach – dwóch najważniejszych elementach, które sprawiają, że jeździsz. Ale równie ważny (niektórzy mogą powiedzieć, że ważniejszy) jest mechanizm, dzięki któremu hulajnoga elektryczna lub e-rower zatrzymuje się – czyli hamulce. Hamulce występują w wielu formach, a niektóre z nich są unikalne dla danego typu e-sprzętu.

Hamulec nożny. Wyjątkowy dla hulajnóg elektrycznych jest tylny hamulec nożny. Aby zahamować, rowerzysta naciska piętą na błotnik tylnego koła. Powstałe w ten sposób tarcie tworzy opór między błotnikiem a kołem, co spowalnia hulajnogę. Jest to prawdopodobnie jeden z bardziej naturalnych uczucie systemu hamowania dostępne na hulajnogę elektryczny.

Hamulec ręczny. Inną opcją jest hamulce tarczowe, które są włączone po naciśnięciu dźwigni ręcznej znajdującej się na kierownicy. Hamulce tarczowe montowane są na przednim lub tylnym kole (często na tylnym). W przypadku hamulców dwutarczowych, gdzie hamulce znajdują się na obu kołach, hamulec ręczny może pełnić dwie funkcje. Lewa dźwignia obsługuje przedni hamulec tarczowy, prawa – tylny (lub odwrotnie).

Hamulce programowe. Zarówno w e-hulajnogach, jak i rowerach elektrycznych hamowanie może odbywać się wyłącznie programowo. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby spowolnić jazdę. Inne wyspecjalizowane rozwiązania programowe mogą obejmować zaawansowaną technologię hamowania „Autoguard”, która gwarantuje całkowite odcięcie silnika po włączeniu hamulców.

Zobacz na stronie https://darlowo.info/index.php/83-biznes/6391-pozory-myla-zalety-hulajnogi-elektrycznej

Dodaj komentarz