Breaking News

Uszlachetniacze do oleju, aby auto pracowało lepiej

Przykrywając części metalowe olejem silnikowym, unika się ich wystawieniem na tlen, co z kolei unika ich utlenieniu tuż przy wysokich temperaturach, zabezpieczając silnik przed korozją. Można doliczyć także do oleju inhibitory korozji. Sporo olej silnikowy ma również akcesoria w postaci środków czyszczących i dyspergujących, by utrzymać napęd w czystości i zmniejszyć tworzenie stałych związków tłuszczowych. Tarcie metalowych części tworzy, w sposób nieunikniony, mikroskopijne cząsteczki metalu. Cząsteczki są w stanie przenieść się w oleju, powodując większą erozję oraz zużycie ruchomych części.

Naturalnie by przefiltrować te cząsteczki są filtry oleju. Pompa oleju, wyjście bądź pompa zębata poruszana silnikiem pojazdu absorbuje się przelewaniem oleju przez filtr. Istnieją dwa typy filtrów, o pełnym przepływie i rozdwojonym. Akcesoria do olejów silnikowych, takie jak przeciwkorozyjne, zmniejszają korozyjny wpływ oleju na detale ruchome w silniku – przetestuj Uszlachetniacz do paliwa. Dodatki przeciwutleniające, mają na celu spowolnienie procesu starzenia się oleju. Olej silnikowy kreuje warstwę oddzielającą ruchome części, które się obok siebie znajdują. W ten sposób zmniejsza się prostolinijny kontakt, zużycie i tworzenie się ciepła, chroniąc silnik.

To właśnie dzięki wyśmienitego przewodnictwa ciepła olej silnikowy, w momencie styku z gorącą przestrzenią, wchłania część ciepła, by przestawić go w inne miejsce, najczęściej do powietrza bądź jakiegoś rodzaju odprowadnika. W silnikach benzynowych, górny pierścień kompresji ma prawo narazić olej silnikowy na temperatury blisko 160 stopni Celsjusza.

W silnikach wysokoprężnych, górny pierścień ma prawo wystawić silnik na temperatury ponad 315 stopni Celsjusza. Oleje silnikowe z lepszymi współczynnikami lepkości mniej się osłabiają w rozległych temperaturach. Wypada zawsze zwracać szczególną uwagę na wskazanie lepkości, jakie znajduje się na zapakowaniu każdego oleju silnikowego. Klasyfikacja Society of Automotive Engineers dzieli oleje silnikowe według 11 klas lepkości, 6 klas zimowych oraz 5 klas letnich. Istnieją też oleje całoroczne, jakie muszą jednak spełnić reguły letnie oraz zimowe.

Dodaj komentarz